Taal leren hoeft niet meer in een klasje

Iber Lengua verzorgt al bijna 25 jaar taaltrainingen voor bedrijven en als daarbij één zaak tegenwoordig duidelijk is, dan is het wel dat flexibiliteit in planning betere resultaten oplevert dan het traditionele concept van les in een vaste klas met een vast rooster.
Het is zeker waar dat de kosten in eerste instantie lager lijken te zijn in een groepscursus bij een reguliere opleiding. Maar de agenda van een internationale ondernemer is onvoorspelbaar en afspraken, beurzen en buitenlandse reizen bedreigen de voortgang van de cursus. Zelfs de beroemde spoedcursussen van een week zijn niet altijd de beste oplossing omdat niet elke cursist het opnamevermogen heeft om een week lang kennis tot zich te nemen.
Iber Lengua boetseert de planning van de cursus daarom om de agenda van de cursist heen. Het uitgangspunt is daarbij een combinatie van de leermogelijkheden van de cursist en de beperkingen in zijn agenda.
En dat kan dus betekenen dat een spoedcursus van vijf dagen ook verdeeld kan worden over 2, 3 of 5 weken. Het is zelfs mogelijk om de cursus op te delen in een gedeelte spoedcursus en daarna een aantal weken on-the-job training op het bedrijf zelf. Of om bijvoorbeeld voorafgaand aan een spoedcursus een aantal skype-lessen te plannen om een vliegende start te maken met de intensieve training.
Het is het doel dat telt en de manier om er te komen kan via diverse wegen lopen.
Natuurlijk is niet alleen de planning de succesfactor bij een maatwerktraining. De training moet ook aansluiten bij de dagelijkse praktijk van de cursist. De Iber Lengua taaltrainers zijn bekend met wereld van de klant en werken met speciaal voor de klant ontwikkeld lesmateriaal.
De nieuwe taal moet voelen als een onmisbaar gereedschap. Een Italiaanse klant benaderen in het Engels is als een schroevendraaier gebruiken als beitel. Het werkt misschien wel maar is meestal niet de beste oplossing. Dat is waarom wij zeggen: "Goed gereedschap is het halve werk"

  • Edwin Keur
    Commercieel directeur 
    ''Kwaliteit, flexibiliteit en service''